Ugrás a fő tartalomra

Kiera Cass: The Heir – A Koronahercegnő (A Párválasztó 4.)

35 UDVARLÓ. 1 HERCEGNŐ. KEZDETÉT VESZI EGY ÚJ PÁRVÁLASZTÓ.

Eadlyn hercegnő kislánykora óta hallhatta a véget nem érő történeteket arról, hogyan ismerkedett meg édesanyja az édesapjával. Húsz éve történt, hogy America Singer benevezett a Párválasztóba, és elnyerte Maxon herceg szívét, akivel azóta is boldogan éltek. Eadlyn mindig is igen romantikusnak találta szülei tündérmesébe illő történetét, habár soha eszébe nem jutott volna a nyomdokaikba lépni. Ha rajta múlik, a házasságot addig halogatja, amíg csak lehetséges.

Csakhogy egy hercegnő sosem rendelkezhet maradéktalanul az élete felett, így bármennyire hevesen tiltakozik is, Eadlyn sem kerülheti el a saját Párválasztóját.

Eadlyn egyáltalán nem számít arra, hogy saját története a szülei meséjéhez hasonlóan boldogan végződik. Amikor azonban megkezdődik a versengés, talán mégis mutatkozik arra némi esély, hogy az egyik udvarló elnyerje a szívét, felfedje az összes előtte álló lehetőséget, és ezzel azt is bebizonyítsa, hogy Eadlyn számára korántsem olyan lehetetlen rátalálni a saját boldogságára, mint azt képzelte.

HÚSZ ÉVVEL EZELŐTT ÉDESANYJA NYERTE EL A KORONÁT.
ELJÖTT VAJON AZ IDEJE ANNAK, HOGY EADLYN HERCEGNŐ IS RÁTALÁLJON AZ IGAZ SZERELEMRE?

°~

Véleményem:

Miután a Párválasztó „trilógia” egyik kedvenc sorozatommá lépett elő a tavalyi év során, nem volt kérdéses, hogy a folytatást is olvasni fogom. Vagyis… na jó, talán meg-megfordult a fejemben olykor, hogy mégse kellene, hisz annyit csalódtam már folytatásokban. A Párválasztó sorozat egy lezárt három kötetes történet, mindennemű folytatás követelése nélkül, így persze bennem is felmerült, hogy akkor mégis minek a negyedik kötet? Talán nem illik ilyet mondani, de ha őszinte akarok lenni, ezekre a kötetekre szokás azt mondani, hogy „még egy bőr”. Gondolom, mindenki tisztában van ennek a három szónak a jelentésével, és nem kell különösebb magyarázat. Nos, igen, a pénz nagy úr, és noha van abban valami jó, hogy az olvasók tovább élvezhetnek egy-egy kedvelt történetet, olykor arculütés számunkra, mert egy erőltetett folytatást kapnak, ami már nem ugyanabban a szellemben íródott és ez lerí róla – és ekkor jön a mélységes csalódás, és jogos (?) düh.

No, de mielőtt mindenkit elriasztanék A Koronahercegnőtől, leszögezném már itt az elején, hogy az én csalódásom a folytatást illetően, határozottan pozitív! :)

Miután ez a kötet egy sorozat negyedik része, gondolom, nem kell külön felhívnom senki figyelmét arra, hogy az előzmények ismerete nélkül se nem ajánlatos tovább olvasni az értékelésemet, se elolvasni önmagában ezt a kötetet! Igen, ez a rész nagyon szorosan kapcsolódik a „trilógiához”, nélküle a megértése egyáltalán nem garantált – sőt, megkockáztatom, hogy értelmetlen, élvezhetetlen. Tehát SPOILER következik!


A Koronahercegnő története 20 évvel America és Maxon Párválasztója után játszódik, Illéában. Az ország a ma ismert Amerika területén található, valamikor a IV. világháború után. (Noha ez a kötet már nem tartalmaz igazán disztópikus elemeket, fogjuk rá, hogy az.)

America és Maxon időközben összeházasodtak, s az új király első rendelkezése volt felszámolni a kasztrendszert. A királyi párnak négy gyermeke született: Eadlyn, Ahren, Kaden és Osten. Eadlyn hercegnő csupán 7 perccel előzte csak meg fivérét születésükkor, ahhoz épp elég volt, hogy szülei megváltoztassák a törvényeket lányuk érdekében, s ő legyen a trón jogos várományosa. A kis hercegnő persze felcseperedett, megkapta a kellő neveltetést és tudást ahhoz, hogy egyszer képes legyen eligazgatni egy egész országot, de természetesen a történet számunkra csak itt veszi kezdetét…

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy volt még egy ok, amiért félve kezdtem neki ennek a kötetnek. Eleve nem vagyok nagy vélemény-olvasó, nem szeretem, ha előre befolyásolnak, még ha pozitív értelemben is, ám mindent kikerülni én sem tudok, így most is sikerült belefutnom olyanokba – nem is egybe –, hogy ez az Eadlyn hercegnő mennyire egy idegesítő karakter. Ezek után csoda, ha félve vág bele az ember a történetbe?

Ahogy a Párválasztó „trilógia” elolvasása után többekkel beszélgettem, rá kellett jönnöm, hogy nem tudom megfogalmazni, miért is vált kedvencemmé. Ugyanis én Aspen párti voltam végig, számomra ő volt a tökéletes, szerető társ megszemélyesítője, az erős, férfias kettőjük közül – engem nem nyűgözött le, hogy Maxon „herceg”, pedig én is tündérmeséken nőttem fel –, és egyáltalán nem láttam be, hogy végül miért nem ő lett a befutó, mikor egyetlen rossz cselekedete vagy mondata nem volt. Ráadásul America személye erősen kezdett, nagyon megragadott, de mivel eleve nem szívlelem se a szerelmi háromszöget, se a nem tudok dönteni, ezért hülyítem mindkettőt típusú hisztit, a második kötet környékén elkezdett kissé zavarni – és direkt nem az idegesíteni szót használom. Szóval jogos a kérdés: akkor mégis miért kedvelem én annyira ezt a történetet? Őszintén megmondom, nem tudom, egyszerűen csak van egy olyasféle varázsa az egésznek, ami miatt minden rosszérzésem ellenére igazán képes voltam, s vagyok rajongani ezért a történetért. :)

Csakis ezért kezdtem neki a folytatásnak (na, meg mert 35 pasi egy könyvben, mégiscsak 35 pasi!), és most kapaszkodjatok meg… Tetszett! Igazán tetszett, nem bántam meg, és valójában nem is idegesített Eady, ha azt vesszük…

Tény, hogy Eadlyn hercegnő egy elkényeztetett, önző, makacs, beképzelt fruska, és cseppet sem hasonlít az édesanyjára, azonban benne is van valami, valami szerethető, ami miatt mindezt jószándékúan elnézzük neki, s izgulunk érte, közben végig azt kívánva, hogy térjen észhez, lássa be a hibáit, s legyen épp oly boldog, mint a szülei.

Hogy idegesítő-e Eadlyn személye és gondolatmenetei? Nem, én nem éreztem annak, pedig végig bennem volt a félsz, hogy majd most, majd a következő fejezettől. Úgyhogy ez senkit se tartson vissza, ne rémisszen előre – persze különbözőek vagyunk, biztos lesz olyan, aki nem így gondolja majd a végére, de a hangsúly akkor is azon van, hogy előre nem szabad emiatt megítélni a történetet vagy Eadyt. :)

Ha még nem ijesztettem el mindenkit a fura kettős érzésemmel a történetet illetően, akkor még elmondom, hogy azért is jó volt olvasni A Koronahercegnőt, mert a látható (de megnyugtatásként mondom, cseppet sem erőltetett) párhuzamok miatt a „trilógiával”, az jutott róla eszembe, hogy így valamilyen szinten betekintést nyerhetünk Maxon helyzetébe az ő Párválasztójukba visszamenőlegesen, mindezt anélkül, hogy újra el kelljen olvasni az egészet az ő szemszögből megírtan is. (Persze az is lehet, hogy csak engem irritál, hogy manapság mindenki megírja ugyanazt a történetet újra és újra, más-más szemszögből.)

Ebben az új kötetben felbukkan mindenki, akit az előzőek során megszerettünk, még ha csak pár röpke jelenet erejéig is. Persze lehetőségünk most is bőven nyílik új kedvencek avatására. Természetesen senkit sem szeretnék előre befolyásolni, mindenki döntse el maga, ki vagy kik a kedvencei a 35 jelölt közül. De minthogy fentebb említettem, hogy én végig Aspen párti voltam, annyit hozzátennék, hogy itt most két kedvenc férfiúm is akad (két kivételes „jelölt”, akiket nevezzünk most K.-nak és E.-nek), akik közül bár az egyik egy hajszálnyival előrébb áll a listámon, mégse igazán csak neki drukkolok, mivel a másik is legalább épp annyira kedvelhető, s szerintem Eadlynhez illő személy.

Ha megengeditek, azért azt viccesen megjegyezném (meg mert képtelen vagyok magamban tartani), hogy Eadlyn a könyv során legalább annyiszor forgatja a szemét, mint Ana E. L. James: A szürke ötven árnyalatában. Noha az is igaz, hogy Eady legalább annyira irányításmániás, mint Christian Grey. xD (És ezek után már csak halkan merem megjegyezni, hogy van itt nekünk egy olyan fiúkánk is, aki meg az ajkát rágcsálja. Szóval ha találgatnom kellene, miket olvasott az elmúlt időben Kiera Cass, legalább egy tippem biztosan lenne. :P)

A történetnek természetesen itt még koránt sincs vége, remélem, senki nem hitte, még legalább egy kötetet biztosan kapni fogunk, ami lezárja majd Eadlyn és családjának történetét – és amiben remélhetőleg több Ahrent is kapunk majd, noha erre kevés esélyt látok, pedig igazán jó karakter. Bár az is igaz, hogy egy külön novellácskát még kaphat, ahogyan ha minden jól megy, akkor idén ősszel magyarul is jön a Happily Ever After, amiben olvasható lesz A Királynő, Amberly, A Kedvenc, Marlee, A Díva, Celeste, és a már külön kiskötetben megjelent, de kiegészítéseket tartalmazó A Herceg, Maxon és A Palotaőr, Aspen történetének rövid fejezeteket tartalmazó novelláskötete.


Egyszóval A Koronahercegnőt ajánlom mindenkinek, aki szerette az előző három kötetet, egy esélyt mindenképp megérdemel Eadlyn Schreave, Illéa jövendőbeli királynője.


Emlékezetes idézetek a könyvből:

„– Blakely, igaz?
– I… – A hangja elcsuklott, ezért újra kezdte: – Igen, felség.
– Amikor bemutatkozott, egyfolytában a mellemet bámulta. – Az arcából kifutott a vér. Mintha komolyan annyira cselesnek hitte volna magát, hogy senki sem veszi észre, mit művel. – Tegye már meg, hogy ugyanilyen alaposan felméri a hátsó felemet is, miközben távozik.”

„– Hát, nagyon remélem, hogy ezzel nem vagyok egyedül… de számomra eddig a legnagyobb kihívást az étkezések jelentették. Mindannyiunk tányérja mellé vagy tucatnyi villát szoktak odakészíteni…
Páran felnevettek, Gavril pedig bólintott.
(…)
– (…) Ön hogyan boldogul az étkezéseknél?
Ivan komoly képpel emelte fel mindkét kezét.
– Az én jelenlegi módszerem az, hogy minden villával egy falat ételt teszek a számba, aztán kis kupacot építek belőlük az asztal közepén. Eddig bevált a dolog.”

„Ránéztem, arra a ferde kis mosolyára, és egy percre képes voltam minden másról megfeledkezni. Olyan érzés volt, mintha nem is zajlana éppen a Párválasztó. Csak egy lány voltam, egy fiú társaságában. És pontosan tudtam, mit szeretnék csinálni azzal a fiúval.
A nyakkendőt a földre hajítottam (…)
– (…) meg akarsz csókolni?
Halkan füttyentett.
– Te aztán egyáltalán nem vagy szégyenlős, igaz?
– Hagyd abba! Szóval, igen vagy nem?
Elbiggyesztette a száját, úgy tett, mintha alaposan meg kellene fontolnia a dolgot.
– Hát, nem bánnám…
– És azzal tisztában vagy, hogy a csókolózásunk korántsem jelenti azt, hogy kedvellek, valamint hogy soha, de soha nem mennék hozzád feleségül?
– Hála az égnek!
– Helyes a válasz.”

„Hát ezért olyan szörnyű ötlet a szerelem: mert az ember gyenge lesz tőle.”

„Eadlyn Schreave vagyok, és nincs senki, akinek a hatalma az enyémhez lenne mérhető.”


Értékelés:

~ Yuri

Megjegyzések