Ugrás a fő tartalomra

Heti Pasi - Gus

Ebben a rovatunkban a kedvenc könyves pasijaink kapnak főszerepet. Fincsi képekkel és kedvenc jelenetekkel. (Azt se felejtsétek el, hogy minden írás ebben a rovatban spoilerveszélyes lehet.)

Gus, teljes nevén Augustus Waters, John Green: Csillagainkban a hiba című könyvének fiatal főhőse nem egy megszokott könyves álompasi. Aki olvasta ezt a szívbemarkoló történetet, az tudhatja, miről beszélek, a többieknek pedig csak őszintén ajánlani tudom – még a hozzám hasonlóan drámát nem kedvelőknek is.
Gus egy vakmerő, pimasz, nagyon egyedi humorral rendelkező, lebilincselő jellemű fiú – férfi! Gust meglátni és megszeretni nagyon könnyű, elengedni annál nehezebb…


Van akit az eszéért, és van akit a humoráért szeretünk:

„Azután Augustus Waters a zsebébe nyúlt, és elővett egy doboz cigarettát, igen, azt! Kinyitotta, a szájába dugott egy szálat. (…)
– Nem árt, ha nem gyújtod meg – mondta, miközben a mama megállt. – Én pedig sosem gyújtom meg. Ez egy metafora: a fogad közé szorítod a gyilkost, de nem adsz neki hatalmat a gyilkolásra.”


Mert szerelmet vallani tudni kell:

„– Szerelmes vagyok beléd – mondta halkan.
– Augustus! – szóltam rá.
– Ez a helyzet – felelte. Rám nézett, és láttam a szarkalábakat a szeme sarkában. – Szerelmes vagyok beléd, és nem fogom megtagadni magamtól az igazmondás egyszerű örömét. Szerelmes vagyok beléd, noha tudom, hogy a szerelem csak egy kiáltás az űrbe, a feledés elkerülhetetlen, valamennyien halálra vagyunk ítélve, és eljön a nap, amikor minden munkánk porrá válik, azt is tudom, hogy a Nap elnyeli az egyetlen földünket, de azért szerelmes vagyok beléd.”


Mert egyenesen imádnivaló!:

„Oké.
Visszaírtam.
Oké.
Válaszolt.
Jézus, ne flörtölj velem.
Én csak ennyit írtam:
Oké.
Pár perc múlva pittyegett a telefonom.
Csak vicceltem Hazel Grace. Megértelek. (De mindketten tudjuk, hogy az oké nagyon kacér szó. Az oké szinte SZÉTROBBAN az érzékiségtől.)”


~ Yuri

Megjegyzések