Ugrás a fő tartalomra

Tiffany Reisz: A szent (E. B. - Az ártatlanság évei 1.)

Hogyan lett Eleanor Schreiberből Nora Sutherlin, egy katolikus pap szerelme, az Alvilág nevű BDSM-klub megtörhetetlen úrnője? Tiffany Reisz Eredendő bűnösök című sorozatában elénk tárta a mozaik darabjait, hogy aztán most, A szenttel elkezdje kirakni a képet.

Nora kamaszkora egészen átlagos, amíg életébe bele nem sétál Marcus Stearns atya, az egyházkerület új papja. Attól a naptól kezdve már semmi nem olyan, mint volt, elkezdődik egy több évtizeden át tartó történet, amely tele van romantikával, vággyal, ugyanakkor titokkal és bűnnel terhelt. A végén mégis ott áll New York eddigi történelmének egyik legerősebb asszonya. 

De vajon képes lesz-e Nora elbúcsúzni a múlttól? Akar-e egyáltalán? 

~°♥°~

Véleményem:

A magazin olvasói láthatták, hogy erről a sorozatról a 10. számban írtam egy hosszabb, áradozással teli értékelést. Gondoltam ez az újabb rész se maradjon ki sorból. :)

Eleanor Schreiber egy zavarodott, zabolátlan tizenéves lány, aki megesküszik, hogy soha többé nem lép templomba. A lázadó tini azonban találkozik Stearns atyával, aki örökre megváltoztatja az életét. Már semmi nem állhat annak útjába, hogy az legyen, amit a sorsa diktál neki: Nora Sutherlin, az ismert erotikus regényíró, egyben Manhattan legismertebb dominája… 

Meglepek valakit, ha azt mondom imádtam? :D Ez szerintem rosszabb nem is lesz, meg már annyira szerelmes vagyok Nora világába, hogy bármit alkothat Tiffany, én imádni fogom (jó, biztos ki tudna akasztani, de nem hiszem el, hogy képes lenne színvonalromlásra). Hiába szerettem Az Úrnőt is, azért a kedvencem továbbra is töretlenül a Herceg volt, de most azt hiszem, ez a rész átvette a vezetést. :) 

Ha valaki azt hinné, hogy négy könyv után nem tud újat mutatni az írónő, az nagyot téved. A történet alapfonala folytatódik ott, ahol korábban befejeztük, illetve, ha nem is pontosan ott, de mindenképp utána. :D Viszont ez a rész már egyáltalán nem hangsúlyos, most részletesebben elkezdjük megismerni Eleanor és Soren múltját. Erre eddig is nagyon kíváncsi voltam, mert tetszettek a morzsák, amiket az írónő szórt elénk. Kicsit talán féltem, hogy milyen lesz a fiatal Nora szemével látni a dolgokat, de nagyon örültem, hogy ténylegesen más az érett írónő és a fiatal lány mesélése. Érződik a változás, nem ugyanaz a személy tolmácsol, hanem egy fiatalabb, vadóc tini, aki előtt még ott van az élet és sokat kell komolyodnia. Fel kell nőnie, hogy bekerülhessen az Alvilágba. Intelligenciája már itt is érezhető, és végig követhető volt a folyamat, ahogyan méltóvá válik ahhoz, hogy Soren világának része lehessen. Nora tényleg az egyik kedvenc női karakterem, és nagyon jó volt megismerni, hogy miből is lett az az ember, akit ennyire szeretek. 

A cselekmény elméletileg nem tartogatott nagy meglepetéseket, mivel tudtuk, hogy nagyjából mi fog történni, hiszen ismerjük a jelent. De mégis érdekes tálalással kaptuk megint a történetet, és persze nem minden részlet volt ismert, sok-sok újdonságot is elénk tárt az írónő. A jelen, mint írtam is, nem volt hangsúlyos, igazából inkább mellékes volt, de nagyon érdekesen kezdődött, végig kellett izgulnom, hogy vajon miért került abba a helyzetbe Nora, amiben a könyv elején volt. Újabb álom pasi is feltűnt a színen, Nico személyében. Nagyon hasonlít az apjára, le se tagadhatná, hogy rokonok; várom, hogy mikor lesz közös jelenetük. A fiú a jelennek folyamatosan a része volt, de újabb kérdéseket hozott magával, melyek egy részének megválaszolása még a jövő zenéje. Az előző részből nekem hiányozott a nagyobb mennyiségű erotikus jelenet, most egy szavam se lehet, mert szerintem kezdünk visszatérni a Szirén szintjére. :) Azzal talán nem lövök le poént, ha elárulom, hogy végre Soren és Nora első közös éjszakáját is megismerhettük részletesen, és természetesen ez lett a kedvenc részem ebben a kötetben. :) 

Most is tele volt a könyv gyönyörű gondolatokkal. Nora megkérdezte, hogy hogyan tud a szív egyszerre két embert szeretni egyformán. És olyan szépen volt ez a gondolat átadva. Sok könyvben olvashatunk szerelmi háromszögeket, ahol a lány nem tud választani a két fiú között, de itt sokkal szebben van tálalva a dolog. :) Itt könnyű átérezni a két ember közötti őrlődést, és hogy tényleg képesek vagyunk két férfit is ugyanúgy szeretni. És hogy teljes legyen az örömöm, Kingsley is elég sokszor felbukkant a múltban. :) Most találkozott először a fiatal Norával és ő is azonnal meglátta benne azt a lehetőséget, amit Soren is egyből kiszúrt. Sokszor emlegették már, hogy nekik is volt „komolyabb” múltjuk, még nem jutottunk odáig az időrendben, de remélem hamar megtudunk mindent arról az időszakról is. 

Egyetlen egy dolog zavart végig, és ezen nem tudok szó nélkül átmenni. Igaz, hogy ugyanaz a fordító, de most mégis folyamatosan a klitorisz szót használta egy másik, szerintem, jobban erotikus könyvbe illő kifejezés helyett. És nem értem az okát. :S De ez azért nem vette el a kedvemet, mert így is imádtam a regényt. :) Szeretem, sőt jóformán csak romantikus könyveket szeretek olvasni, ha még erotika is van benne, már egy szavam sincs, de ez a sorozat tényleg olyan tökéletesen ötvözi a kettőt, hogy nem lehet nem szeretni. <3


Értékelés:

~ Eszter

Megjegyzések