Ugrás a fő tartalomra

HWM 3. szám

Molyrágta:

Aki látta a filmet, és csak a filmet, az próbálja meg sürgősen elfelejteni, mert a könyv nem egyszerűen jobb, hanem klasszisokkal jobb. Én előbb a filmet láttam, és bár szeretem KatherineHeigl-t, de egyszerűen nem ő StephaniePlum, és Jason O’Mara végképp nem Joe Morelli, akinek oly sok lány nekiadná a „sü­tijét”. Aki elolvassa, megérti majd…


Könyvek a nagyvilágból:

Szeretném bemutatni egyik kedvenc írómat: Tijant.

A kedvencem mert közvetlen az olvasóival, szívesen megoszt részleteket a készülő könyveiből, érdekli a rajongói véleménye, és nem utolsó sorban, nagyon jól ír.

Az első könyv, amit tőle olvastam a Fallen Crest High (Fallen Crest High, #1), és aztán nem volt megállás. Faltam a sorozatait, és teljesen elmerültem történeteiben.


Hazai pálya: 


Kemese Fanni

Először is azzal kezdeném, hogy én azok közé tartozom, akik könyvmolyságuk elején inkább külföldi szerzőktől szerettek olvasni, de ahogy telt az idő, hála Istennek ez is megváltozott. Azt hiszem, most van a megvilágosodás kora, mikor nem csak az olvasók, de a kiadók is kezdenek rájönni arra, hogy igen, mi magyarok is tudunk világszínvonalú történeteket alkotni.

Sokat gondolkodtam, hogy ebben a számban kiről is szóljon ez a cikk, végül Kemese Fanni mellett döntöttem, akinek első regénye, A napszemű PippaKenn kötete már a polcomon díszeleg…


Puripuri

Hát, nem is igazán tudom, hol kezdjek bele a bemutatásába. Puripuri azon írók közé tartozik, akik bár fantasztikus tehetséggel vannak megáldva, mégis eltűntek az éterből. Én azonban úgy érzem, hogy meg kell emlékeznünk róla, hisz amit alkotott az elismerésre méltó…


Könyvajánló, avagy Mit kapnánk szívesen Húsvétra?

A téli szürkeség után végre süt a nap, több szabadtéri programunk lesz, készülődni kell a húsvétra is. Mégis, az olvasás öröme vissza-visszacsábít, így a ven dégvárás mellett biztosan lopunk pár órát, hogy hódolhassunk az olvasás oltá­rán. A már megjelentek, illetve áprilisban megjelenő könyvek közül, én most ötöt hoztam nektek, és remélem, mihamarabb kézbe vehetjük őket. :)


Irány Hollywood!

Sorra érkeznek a jobbnál jobb filmek, ám most mégis olyan visszaszámlálás végéhez értünk, amire nagyon sokan vártunk. Mikor még csak információ szivárogtatás szintjén állt a történet, már akkor sejteni lehetett, hogy nagy durranás van készülőben. Azt azonban, hogy mennyire durrant nagyot mindenki döntse el magában (a bevételeket tekintve a mérleg a pozitív oldalon áll)…


Kérdezz-felelek:

Centaine Silver tehetséges írópalánta (többek között a Hullámzó remény és a Bűnös és a Béka írója), aki saját elmondása szerint: „Szeretek tanulságot is belecsempész­ni a történetekbe, hogy miközben szórakoznak, észre se vegyék, mégis tanuljanak valamit.”

Ismerjétek hát most meg ezt az amúgy nagyon roman­tikus lelkületű hölgyeményt, és néhány szóban írásait…


Kiadók aktuális ajánlata

Ha április, akkor Könyvfesztivál!

Immáron huszonegyedik alkalommal megrendezésre kerülő eseménynek Budapesten a Millenáris ad otthont április 24-27-ig. A hazai írókon túl számos külföldi íróval találkozhat az, aki kilátogat a rendezvényre, rajtuk kívül pedig a hazai könyvkiadók is szép számmal képviseltetik magukat…


Cooltúra: 


Kreatív rovat

Közeleg a Húsvét, a gyerekek lázban égnek vajon mit hoz a nyuszi. De nem csak ez mozgatja meg őket, hanem a tojásfestés is. Hát hoztam egy-két ötletet így Húsvét alkalmából…


Extrák: 


Címadó talizmánkövek

Obszidián, Ónix, Opál, Rubin, Zafír és Smaragd… Majdnem biztosan ismerősen csen­genek, nem véletlen, hiszen nem egy könyv címét ihlették már meg. Gondoljunk csak a Luxen sorozatra, vagy éppenséggel az Időtlen szere­lem trilógiára.

De mit is tudunk róluk?


Bántalmazás

A bántalmazás nagyon komoly téma, amely sajnos rengeteg embert érint. És mint ilyen, nagyon sok aspektusból áll, amiket külön-külön órákig lehetne tárgyalni, és Háború és béke hosszúságú könyveket tölthetnénk meg vele…


Megjegyzések